شرکت تابش پرداز پگاه (دانش بنیان )

تست های غیر مخرب, منیپولیتور, گریپر

پیشنهاد موسسه نوروبیولوژی واشنگتن برای زنان باردار و کودکان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مطالعه ی موسسه نوروبیولوژی در واشنگتن نشان داد که میزان تابش های ناشی از منابع الکتریکی و بی سیم در محل تخت های مادرانی که کودکان اوتیسیمی به دنیا آورده اند به ترتیب  20 و 8 برابر بیشتر است. همچنین اندازه گیری ها نشان داد که در محل خواب کودکان مبتلا به اوتیسم میزان تابش های ناشی از منابع الکتریکی 8 برابر و ناشی از منابع بی سیم 13 برابر به نسبت محل خواب کودکان سالم بیشتر است. مدیر این موسسه دکتر Klingkchart با تاکید بر جلوگیری از مواجهه با شدت های بالای این تابش ها انجام اقدامات پیشگیرانه ی متعددی را برای زنان باردار پیشنهاد داد. در طول دوران بارداری باید محل خواب مادران از نظر میزان قرارگیری در معرض تابش های الکترومغناطیسی بررسی شود و در صورتی که مادر شاغل است محل کارش نیز باید مورد اندازه گیری واقع شود. اگر مادر در محیطی با میزان بالای تابش بخوابد کودک او از نظر عصبی غیرسالم خواهد بود. و در طی 2 سال، کودک تمامی نشانه های اوتیسم، اختلالات عصبی، بیش فعالی، اختلالات یادگیری و غیره را نشان می دهد ( دکتر Dietrich Klingkchart از موسسه نوروبیولوژی واشنگتن). او همچنین ادعا می کند که آلودگی الکترومغناطیسی مدرن بر رشد سالم مغز تأثیر می گذارد و با افزایش بیماریهای روانپزشکی و خشونت در دنیای غرب مرتبط است. نگرانیها در مورد استفاده ی کودکان و زنان باردار از تلفن همراه اطلاعیه هایی در مخالفت با استفاده ی کودکان و زنان باردار از از تلفن همراه توسط نهادهای مختلف در جهان صادر شده است که در زیر اسامی برخی از این نهادها و در ادامه به متن یکی از این اطلاعیه ها میپردازیم.

  • کمیسیون بین المللی ایمنی الکترومغناطیسی
  • کمیته روسیه برای حفاظت در برابر اشعه غیر یونیزه
  • پارلمان اروپا
  • وزارت آموزش و پرورش بریتانیا
  • موسسه سرطان دانشگاه پیتزبورگ
  • کمیته دولتی کمیته مستقل کارشناسی بر روی تلفن های همراه (IEGMP)
  • وزارت بهداشت اسرائیل و فرانسه
  • کمیته فنلاند برای حفاظت از اشعه
  • آکادمی آلمانی کودکان
  • و …

اطلاعیه ی کمیته ی حفاظت در برابر تابش های غیر یونساز روسیه را در ادامه بخوانید. برای اولین بار در تاریخ، ما با یک وضعیتی مواجه هستیم که اکثر کودکان و نوجوانان در جهان به طور مداوم در معرض تاثیرات بالقوه نامطلوب میدان های الکترومغناطیسی (EMF) ناشی از تلفن های همراه قرار می گیرند. میدان الکترومغناطیسی یک عامل مرتبط زیستی مهمی است که تنها بر سلامت انسان تاثیر دارد، بلکه همچنین فرآیندهای فعالیت عصبی از جمله رفتار و تفکر را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا هنگامی که مردم از تلفن های همراه استفاده می کنند، تابش مستقیم به مغز انسان تاثیر می گذارد. با وجود قوانین مندرج در توصیه های بهداشتی وزرات بهداشت مبنی بر عدم استفاده ی افراد زیر 18 سال از تلفن همراه، این گروه سنی به عنوان یک بازار هدف برای شرکت های تلفن همراه محسوب می شوند. استانداردهای ایمنی فعلی برای قرار گرفتن در معرض تابش های میکروویو برای بزرگسالان تنظیم شده است و شرایط خاص مربوط به ارگانیسم کودکان را در نظر نگرفته است. سازمان بهداشت جهانی حفاظت از سلامت کودکان را از تاثیر منفی ناشی از تابش تلفن های همراه به عنوان یک وظیفه مهمترین و با اولویت بالا در نظر گرفته است. این مشکل توسط کمیته علمی کمیسیون اروپا، توسط مقامات ملی کشورهای اروپایی و آسیایی، توسط شرکت کنندگان در کنفرانس های علمی بین المللی در مورد اثرات بیولوژیکی EMF تایید شده است.   خطر بالقوه برای سلامتی کودکان بسیار زیاد است

  • جذب انرژی الکترومغناطیسی در سر کودک به میزان قابل توجهی بیشتر از جذب سر در افراد بالغ است (مغز کودکان دارای هدایت بالاتر، اندازه کوچکتر، استخوان جمجمه نازک، فاصله کوچکتر از آنتن و غیره می باشد).
  • اندامهای کودکان نسبت به بزرگسالان حساسیت بیشتری نسبت به EMF دارد؛
  • مغز کودکان دارای حساسیت بالاتری نسبت به انباشت اثرات نامطلوب در شرایط مواجهه مزمن با EMF است؛
  • کودکان امروزه زمان بیشتری را با تلفن های همراه نسبت به بزرگسالان سپری می کنند؛

با توجه به نظر کمیته ی ملی روسیه در زمینه ی حفاظت از اشعه ی غیر یونساز،احتمال دارد که در آینده ی نزدیک کودکانی که از تلفن همراه استفاده میکنند با عوارض زیر روبرو شوند.

  • اختلال حافظه، کاهش توجه، کاهش یادگیری و توانایی های شناختی، افزایش تحریک پذیری، مشکلات خواب و غیره.
  • تومورهای مغزی، بیماری آلزایمر، “زوال عقل”، سندرم افسردگی و انواع دیگر آسیب های ساختارهای عصبی مغز (در سن 50 تا 60).

اعضای کمیته ملی روسیه در زمینه حفاظت از اشعه غیر یونساز، بر ضرورت دفاع از سلامت کودکان از اثر EMF سیستم های ارتباطی تلفن همراه تأکید دارند. ما امیدواریم که مقامات دولتی و کل جامعه  نسبت به این تهدید توجه کنند و با همکاری هم اقدامات کافی برای جلوگیری از پیامدهای منفی برای سلامت نسل آینده انجام دهیم. کودکانی که از تلفن همراه استفاده میکنند قادر به درک پیامدهای منفی ناشی از تابش های آنها نیستند. ولی به نظر ما خطر این تابش ها کمتر از خطر الکل و تنباکو برای کودکان نیست و ما وظیفه ی حرفه ای خود میدانیم که اجازه ندهیم سلامتی کودکانمان به خاطر کم کاری و غفلت ما به خطر بیافتد. مودم های WiFi / wLAN، تلفنهای DECT و سایر دستگاههای بی سیم مانند مانیتورهای کودک، تابش های رادیویی را تولید می کنند که میلیون ها نفر از مردم و نوزادان را در خانه های خود تحت تأثیر قرار می دهند و باید تا زمانی که گزینه های جایگزین بررسی شوند؛ متوقف شود.” لوکاس مارگارییتس، استاد، گروه زیست شناسی سلول و بیوفیزیک، دانشکده زیست شناسی، دانشگاه آتن، آتن، یونان”.    خطرات ناشی از “برق کثیف یکی دیگر از مشکلات مربوط به تابش الکترومغناطیسی در دوران  مدرن امروزی، افزایش اعوجاج درسیگنال ساده سینوسی با فرکانس 50-60هرتز است که به علت افزایش استفاده از لامپ های فلورسنت، آداپتورهای AC، سوئیچ های الکترونیکی، اینورتر تهویه مطبوع، تلویزیون های پلاسما، سیستم های فتوولتائیک و غیره است. این پدیده “برق کثیف” نامیده می شود و برخی آن را به سندرم کمبود توجه، مولتیپل اسکلروز و دیابت مرتبط می دانند. پژوهشگر مگدا هاوس استدلال می کند که: “شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشانه های برخی بیماری های عصبی در کودکان مانند اختلالات رفتاری و اوتیسم در محیط های تحت تاثیر برق کثیف بدتر شده و این رفتار در محیط های تمیز به طور قابل ملاحظه ای بهبود می یابد. ارتباط میدان های مغناطیسی شدت بالا با سقط جنین، آسم، سرطان خون در کودکان و چاقی میدانهای مغناطیسی با شدت بالا ناشی از خطوط انتقال برق ( ولتاژ بالا، متوسط و پایین)، ترانسفورماتورها و غیره با عوارض زیر ارتباط دارند: سرطان خون کودکان:  احتمال ابتلا به سرطان در کودکانی که در معرض 300 نانو تسلا و بیشتر از آن بوده اند دو برابر بیشتر است. این سرطان شایع ترین سرطان در بین کودکان است. آسم در کودکان: کودکانی که مادر آنها در دوران بارداری در معرض میدانهای مغناطیسی 100 نانوتسلا بوه اند؛ فرزندان آنها 15 درصد بیشتر در معرض آسم بوده اند. نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که “گزارش حضور مادر در محیط هایی با میدان های مغناطیسی بالا در دوران بارداری تا به امروز جدید، ناشناخته است و این میتواند عامل فاجعه باری باشدکه به اپیدمی جهانی چاقی کودکان کمک می کند”. گزارش BioInitiative در سال 2012 نشان می دهد که میدانهای الکترومناطیسی با فرکانس بسیار پایین ناشی از پتوهای الکتریکی با القای گرمای بیش از حد به بدن میتواند موجب ایجاد اثرات مخرب بر روی اسپرم ها و یا فرایند تشکیل جنین شود. توصیه هایی برای کاهش مواجهه­ی کودکان و زنان باردار با امواج الکترومغناطیسی

  • سطح تابش را در محل هایی که بیشتر اوقاتتان را در آنجا می گذرانید اندازه بگیرید.
  • استفاده از تلفن همراه را فقط به وارد ضروری محدود کنید و حتی از تلفن های بی سیم هم سعی کنید کمتر استفاده کنید و در مواقع تماس های بلند مدت حتما از تلفن های سیمدار استفاده کنید.
  • آنتن بی سیم مودم اینترنت خود را خاموش کنید و با استفاده از کابل اترنت به اینترنت متصل شوید.
  • از هشداردهنده های مراقب کودک بی سیم استفاده نکنید.
  • ساعت های استفاده از وسایل الکترونیکی را کاهش دهید و کی بورد های بی سیم را با انواع با سیم آن جایگزین کنید.
  • سایبانهای محافظت در برابر امواج الکترومغناطیسی یک راه حل مناسب برای کاهش مواجهه با امواج می تواند باشد به خصوص برای آپارتمانهایی که انواع مختلفی از ابزارالات بی سیم توسط ساکنان به کار گرفته می شود.

     منبع: http://www.home-biology.com

ترجمه: محمدرضا ستوده (کارشناس  پرتوی شرکت تابش  پرداز  پگاه)

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت تابش پرداز پگاه (دانش بنیان )

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تست های غیر مخرب، منیپولیتور، گریپر ، سازنده دستگاه های تست التراسونیک اسکنر در ایران، آموزش حفاظت در برابر اشعه، اندازه گیری امواج ، اتوماسیون صنعتی ، بهسازی سنگ های قیمتی، منیپلیتور، منی پولیتور، بازو های صنعتی ، منیپولیتور

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 20 ساعت پیش